Samenwerking op de werkvloer – Denise Haagen & Ozan Arikan

Ozan Arikan is zes jaar in dienst bij CheckMark en werkzaam als senior recruiter. In deze functie matcht hij dagelijks werkzoekende kandidaten en bijpassende functies. Denise Haagen werkt acht jaar bij Checkmark en is (senior) medewerker financiële- & personeelsadministratie. Samen met Barbara zorgt zij ervoor dat de administratie tip top in orde is.

Wij hebben Ozan en Denise gevraagd om een blog te schrijven over hun werk bij CheckMark in het kader van onze serie “Mijn dag @CheckMark“. Vandaag vertellen zij over hun samenwerking.

Ozan: Toen ik als recruiter begon, had ik nog geen idee wat er allemaal bij komt kijken voordat er daadwerkelijk iemand gedetacheerd wordt. Ik was vooral bezig met het vinden van de juiste werkzoekende kandidaten vinden, interviewen en matchen aan de passende functie. Gaandeweg ik meer ingewerkt raakte, werd duidelijk dat er veel meer nodig is om te zorgen dat iemand bij zijn droombaan aan de slag kan! Zo moeten er arbeidscontracten worden opgemaakt, moeten gewerkte uren worden geregistreerd en (zeker niet onbelangrijk) het salaris worden uitbetaald! Gelukkig hoef ik ook niet alles zelf te doen en kan ik voor deze laatstgenoemde zaken altijd aankloppen bij Denise, die hier alles van weet. Zonder samen te werken, zouden wij niet de service kunnen verlenen die we willen bieden.
Denise: Met die arbeidscontracten, financiële en HR zaken ben ik dagelijks bezig, dus dat is mijn deel van het proces; ervoor zorgen dat alles administratief netjes geregeld is. Ik heb zelf weer geen ervaring met het laboratorium en het lastige jargon en bijpassende afkortingen. Des te leuker is het om mij niet te hoeven richten op de werving, maar direct een enthousiaste kandidaat voor mij te krijgen die goed aansluit bij de functie. Naast de administratie vind ik het ook echt leuk het contact met de mensen onderhouden en de afspraken die zijn gemaakt goed na te leven. Onze afdelingen recruitment en administratie moeten blind op elkaar kunnen vertrouwen, anders gaat het mis. Gelukkig kunnen we goed samenwerken en open en eerlijk met elkaar kunnen communiceren.
Ozan: Ja, communicatie is heel belangrijk! Om een goed contract op te stellen is Denise afhankelijk van informatie die ik of mijn collega recruiters aanleveren. Als ik informatie doorgeef die niet kan kloppen, bv een startdatum in het verleden, dan kan ik een belletje van Denise verwachten! Zo houden we elkaar scherp en ontstaan er geen problemen.
Denise: Iedereen maakt wel eens een foutje, ik ook! Zo lang we allemaal focus houden op wat we moeten doen en blijven communiceren, blijft onze samenwerking zich steeds verder ontwikkelen. Ik ervaar de onderlinge samenwerking tussen de verschillende afdelingen bij CheckMark als heel prettig en eigenlijk loopt alles heel soepel. Doordat we allemaal onze eigen kwaliteiten hebben vullen we elkaar extra aan en blijven we ons ontwikkelen. Zo begrijp ik steeds beter wat er bij de werving van kandidaten komt kijken en kan ik Ozan of zijn collega recruiters soms wat bij leren over personeelszaken.
Ozan: Zo is het!