Mijn focus @CheckMark – Cora Bos

Cora Bos werkt inmiddels al 11 jaar bij CheckMark. Ze is in 2010 gestart als accountmanager om al vrij snel daarna bij het directieteam aan te sluiten als commercieel directeur om samen met Sven Hemmink, de algemeen directeur, CheckMark te laten groeien.

Hoe ben je bij CheckMark terecht gekomen?
Na de middelbare school ben ik naar de hotelschool gegaan. Waarom ik dat toen wilde weet ik eigenlijk niet meer zo goed, maar die opleiding en daarna mijn baan als banquet sales coördinator in een mooi 4 sterren hotel pasten me geweldig goed. Gastvrijheid en dienstverlening bleken echt mijn ding. Het regelen en organiseren van vergaderingen, bijeenkomsten, bruiloften en andere feesten vond ik fantastisch om te doen. Na 8 jaar hotellerie was het tijd om de horizon te verbreden en na wat oriënteren en nadenken was ik er wel uit wat ik wilde. Dienstverlening moest centraal staan in een nieuwe baan en zo ben ik in de uitzendwereld terecht gekomen. Via een functie als consultant op de vestiging van uitzendbureau Kelly Services in Den Haag groeide ik door naar een ‘global’ rol als service manager. Ook dit paste echt bij wat ik leuk en belangrijk vind. Zorgen dat zaken geregeld zijn, dat de opdrachtgever tevreden is, dat de dienst op hoog niveau verleend wordt.

In deze rollen stond het contact met de gast/klant centraal. Het gaat om relaties bouwen. Wat zijn de wensen? Hoe gaan we deze realiseren? Wat is de opdracht? Hoe kunnen we de afspraken nakomen. En hoe komen we samen tot een goede alternatief als we zaken niet kunnen uitvoeren zoals we ze vooraf bedacht hadden.

Begin 2010 werd ik benaderd voor een commerciële rol bij CheckMark, een mooie niche speler die ik goed kende vanuit de uitzend/detacheringbranche. Maar de niche waarin CheckMark actief is, chemie & life sciences, was helemaal nieuw voor me. Tijdens het gesprek met Manon (Manon van Meel, eigenaar van CheckMark) en Sven (Sven Hemmink, algemeen directeur) was er echt een klik en snapte ik de uitdaging die er bij CheckMark lag. En ik ben nog steeds blij dat ik die uitdaging heb aangenomen.

Waar zit ‘m die dan klik in?
Naast een persoonlijke, ook een professionele. CheckMark staat voor dienstverlening op hoog niveau; niet gaan voor de snelle plaatsing maar gedegen je werk willen doen. Goed luisteren naar je opdrachtgevers zodat je samen tot de beste oplossing van een recruitmentvraagstuk komt. Echt willen gaan voor de langdurige relatie.

En de uitdaging, waar zit die in?
De uitdaging zit echt in van alles! Het beste uit ons team halen om het niveau van dienstverlening hoog te houden en te verbeteren waar het kan. Een vooruitstrevende, innovatieve en eigenzinnige organisatie neerzetten die toekomstbestendig is. Kortom: relaties bouwen met zowel kandidaten als opdrachtgevers, zorgen dat zij graag bij ons terugkomen; voor een volgende stap in de carrière of voor een nieuwe recruitmentvraag die wat mij betreft niet uitdagend genoeg kan zijn.