PRIVACY STATEMENT – CheckMark Laboratorium Support BV
1. Inleiding
CheckMark Laboratorium Support BV hecht grote waarde aan zorgvuldige en veilige omgang met privacygevoelige informatie van haar websitebezoekers, kandidaten, werknemers en zelfstandigen. CheckMark Laboratorium Support BV heeft daarom dit privacy statement opgesteld. CheckMark Laboratorium Support BV behandelt en beveiligt de aan haar toevertrouwde persoonlijke informatie uiterst zorgvuldig. Met dit privacy statement geeft CheckMark Laboratorium Support BV u inzicht hoe CheckMark Laboratorium Support BV in voorkomende situaties conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) met uw persoonsgegevens omgaat.
2. Wie zijn wij
CheckMark Laboratorium Support BV is gevestigd op Tielweg 10, 2803 PK in Gouda. CheckMark Laboratorium Support BV is verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG en heeft daarmee zeggenschap over de verwerking van de persoonsgegevens en stelt het doel en de middelen voor de verwerking vast.
CheckMark Laboratorium Support BV schakelt soms andere bedrijven in om diensten voor haar uit te voeren. CheckMark Laboratorium Support BV blijft in deze situaties verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Met deze bedrijven maakt CheckMark Laboratorium Support BV contractuele afspraken over de omgang van uw persoonsgegevens, zodat uw privacy gewaarborgd blijft.
3. Technische informatie
Wanneer u onze website bezoekt verzamelt de website automatisch informatie over de (apparaten van) onze bezoekers. Het gaat hierbij bijvoorbeeld over informatie met welk apparaat de website wordt bezocht, het IP-adres van uw apparaat, het IP-adres van uw Internet Sevice Provider, het besturingssysteem dat u gebruikt, datum en tijd van uw bezoek, het internetadres van de website vanwaar u rechtstreeks bent doorgelinkt, de door u bezochte pagina’s en de informatie die u heeft bekeken op de website, de geo locatie waar u zich bevindt en het materiaal dat u opstuurt naar en downloadt van de website. Wij gebruiken deze technische informatie voor het beheer van de website en ter verbetering van de kwaliteit en effectiviteit van onze website.
CheckMark Laboratorium Support BV maakt gebruik van cookies en webstatistieken. Zo zijn wij in staat te bekijken hoe bezoekers onze website gebruiken. Zodoende kunnen wij onze website beter aan te passen op de gebruiksvoorkeuren van onze bezoekers. Cookies zijn kleine stukjes informatie die op uw computer worden opgeslagen. Bij een volgend bezoek aan onze website worden deze kleine stukjes informatie herkend wat uw bezoek eenvoudiger maakt.
Onze partners op het gebied advertenties, analytics en sociale media hebben toegang tot uw klikgedrag en bezoekgedrag op onze site om te meten en te gebruiken voor analyses. CheckMark Laboratorium Support BV werkt hiervoor samen met een aantal derde partijen en maakt gebruik van Google Analytics.
5. Wanneer verzamelen wij uw persoonsgegevens?
In de volgende gevallen is het ons toegestaan uw gegevens te bewaren en verwerken:
- Als u CheckMark Laboratorium Support BV toestemming heeft gegeven voor de verwerking van uw persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent, of om op verzoek van u vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen;
- Als verwerking noodzakelijk is om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op CheckMark Laboratorium Support BV rust;
- Als de verwerking noodzakelijk is om uw of andermans vitale belangen te beschermen;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de vervulling van een taak van algemeen belang of van een taak in het kader van de uitoefening van het openbaar gezag dat aan CheckMark Laboratorium Support BV is opgedragen;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van CheckMark Laboratorium Support BV of van een derde, behalve wanneer uw belangen of de grondrechten en de fundamentele vrijheden die tot bescherming van uw persoonsgegevens nopen, zwaarder wegen dan die belangen.
6. Waarom verzamelen wij uw persoonsgegevens?
Uw persoonsgegevens worden gebruikt om de aan u aangeboden HR-diensten zo goed mogelijk te kunnen verlenen, waaronder uitzenden, detachering, bemiddeling, payroll, salarisadministratie, personeelsmanagement, persoonlijke ontwikkeling & inzetbaarheid en werving & selectie.
CheckMark Laboratorium Support BV gebruikt uw gegevens voor onderstaande doeleinden:
- Vraag en aanbod op de arbeidsmarkt bij elkaar brengen.
- U op de hoogte te brengen van interessante aanbiedingen van producten en diensten van CheckMark Laboratorium Support BV en van derden.
- Gewerkte uren te registreren en te verwerken in ons salarissysteem.
- Uw geschiktheid en beschikbaarheid te kunnen beoordelen in verband met een bemiddeling naar vast of tijdelijk werk dan wel een opdracht, waarbij ook gebruik gemaakt kan worden van testresultaten.
- U te benaderen voor commerciële aanbiedingen, nieuwsbrieven en promotie-acties die voor u interessant kunnen zijn, uitsluitend indien u zich daarvoor heeft aangemeld (opt-in).
- Een werknemers- of personeels-/bemiddelingsrelatie met u aan te gaan en te onderhouden en hiervoor de relevante administratie uit te voeren.
- Onze re-integratieverplichtingen na te komen en te voldoen aan (het vanuit de overheid opgelegde doeleinde) om personen met een grote(re) afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen.
- Een opdracht bij de opdrachtgever te kunnen vastleggen in een overeenkomst met de opdrachtgever en de overeenkomst met de opdrachtgever te onderhouden en na te komen.
- Ten behoeve van onze opdrachtgevers gegevens te verwerken in het kader van een pre-employment screening.
- Voor het bevorderen van uw persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, waaronder training, opleiding en testen.
- Voor managementdoeleinden waaronder managementinformatie, het verzorgen van interne controles en bedrijfsveiligheid en het uitoefenen van audits en accountantscontrole.
- Kwaliteitsdoeleinden zoals certificering.
- Subsidies, premiekortingen e.d. aan te vragen.
- Als we een werknemers- of personeels-/bemiddelingsrelatie met u zijn aangegaan, voor naleving van wet- en regelgeving, waaronder maar niet beperkt tot identificatie, abeidswetgeving, fiscale- en sociale zekerheidswetgeving, bestrijding van fraude en nationale en internationale sanctiewetgeving.
- Feedback te verwerken, daarop te reageren en om onze dienstverlening te verbeteren
7. Welke persoonsgegevens verzamelen wij van u?
CheckMark Laboratorium Support BV kan als u werkzoekende, kandidaat, gedetacheerde, (tijdelijke) werknemer, zelfstandig ondernemer en/of zakelijke relatie bent van CheckMark Laboratorium Support BV, de onderstaande persoonlijke gegevens verwerken.
Wij zetten ons in voor een inclusieve arbeidsmarkt, waar iedereen die kan, mee mag doen. Gegevens zoals uw geslacht vragen we op om met u te communiceren, gegevens over leeftijd om u in onze systemen te identificeren en om te bepalen of wij bepaalde verplichtingen hebben (zoals met betrekking tot het loon en of we toestemming nodig hebben van ouders of voogd).
U bent zelf verantwoordelijk dat de door u aangedragen persoonlijke gegevens juist en up-to-date zijn.
Werkzoekende of kandidaat
- NAW gegevens, e-mailadres, telefoonnummer en andere contactgegevens
- Geboortegegevens, leeftijd, geslacht
- Curriculum vitae (cv), informatie over opleiding, stages en werkervaring
- Gegevens over trainingen en opleidingen en/of testen die u zelf of via ons hebt gevolgd of gedaan
- Gegevens over beschikbaarheid en verlof
- Andere gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van de kandidaat, bijvoorbeeld referenties en getuigschriften en gegevens betreffende werkervaring
- Op vrijwillige basis andere content waarmee u uzelf voorstelt (video, foto)
- Wanneer aan u een gebruikersnaam en wachtwoord is verstrekt om toegang te verkrijgen tot onze besloten web- en mijnomgevingen, (self service) portals en/of ons intranet, worden deze gegevens eveneens door ons verwerkt.
- Andere dan de hierboven genoemde gegevens waarvan de verwerking wordt vereist ingevolge of noodzakelijk is met het oog op de toepassing van de wet.
Gedetacheerde, (tijdelijke) werknemer en zelfstandig ondernemer
Indien u voor CheckMark Laboratorium Support BV of haar opdrachtgevers kunt gaan werken/werkt/heeft gewerkt, kan CheckMark Laboratorium Support BV onderstaande gegevens verwerken:
- NAW gegevens, e-mailadres, telefoonnummer, bank- en/of girorekeningnummer en andere contactgegevens
- Geboortegegevens, leeftijd, geslacht
- Curriculum vitae (cv), informatie over opleiding, stages en werkervaring
- Gegevens over trainingen en opleidingen en/of testen die u zelf of via ons hebt gevolgd of gedaan
- Gegevens over beschikbaarheid en verlof
- Nationaliteit, BSN & identiteitsbewijs (kopie identiteitsbewijs), een eventuele werkvergunning
- Gegevens in het kader van een pre-employment screening
- Gegevens betreffende de aard en inhoud van de vorige arbeidsbemiddelingen, alsmede betreffende de beëindiging ervan
- Andere gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van de kandidaat, bijvoorbeeld referenties en getuigschriften en gegevens betreffende werkervaring
- Overige gegevens die gerelateerd zijn aan de personeels-, salaris- en verzuimregistratie
- Op vrijwillige basis andere content waarmee u uzelf voorstelt (video, foto)
- Wanneer aan u een gebruikersnaam en wachtwoord is verstrekt om toegang te verkrijgen tot onze besloten web- en mijnomgevingen, (self service) portals en/of ons intranet, worden deze gegevens eveneens door ons verwerkt.
- Andere dan de hierboven genoemde gegevens waarvan de verwerking wordt vereist ingevolge of noodzakelijk is met het oog op de toepassing van de wet.
Zakelijke Relatie
We verwerken persoonsgegevens van personen die werkzaam zijn voor ondernemingen en instanties waarmee wij zakendoen (1) voor het doen van aanbiedingen voor en/of verstrekken van informatie over de dienstverlening en overige activiteiten en (2) een zakelijke relatie te onderhouden en (3) een opdrachtovereenkomst te sluiten en te onderhouden.
- Zakelijke contactgegevens; o.a. naam, functie
- Gegevens van het bedrijf waarvoor u werkt of die u vertegenwoordigt
- Gegevens voor het onderhouden van de relatie en het sluiten van opdrachtovereenkomsten
- Gegevens ten behoeve van bijeenkomsten en evenementen
- Wanneer aan u een gebruikersnaam en wachtwoord is verstrekt om toegang te verkrijgen tot onze besloten web-omgevingen en/of (self service) portals, worden deze gegevens eveneens door ons verwerkt.
CheckMark Laboratorium Support BV verzamelt en verwerkt deze persoonsgegevens om overeenkomsten te kunnen vastleggen, onderhouden en na te komen, om met u te kunnen communiceren en een goede zakelijke relatie te kunnen onderhouden o.a. door:
- Het doen van commerciële aanbiedingen, en/of het verstrekken van informatie over onze dienstverlening, evenementen en overige activiteiten die voor u interessant kunnen zijn (opt-in)
- Voor facturatiedoeleinden en bepalen van kredietwaardigheid
- Voor rapportagedoeleinden
- Feedback te verwerken, daarom te regeren en om onze dienstverlening te verbeteren
In de volgende gevallen is het ons toegestaan uw gegevens te bewaren en verwerken:
- Als u CheckMark Laboratorium Support BV toestemming heeft gegeven voor de verwerking van uw persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden.
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent, of om op verzoek van u vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen;
- Als verwerking noodzakelijk is om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op CheckMark
- Laboratorium Support BV rust;
- Als de verwerking noodzakelijk is om uw of andermans vitale belangen te beschermen;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de vervulling van een taak van algemeen belang of van een taak in het kader van de uitoefening van het openbaar gezag dat aan CheckMark
- Laboratorium Support BV is opgedragen;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van
- CheckMark Laboratorium Support BV of van een derde, behalve wanneer uw belangen of de grondrechten en de fundamentele vrijheden die tot bescherming van uw persoonsgegevens nopen, zwaarder wegen dan die belangen.
8. Derden
CheckMark Laboratorium Support BV kan uw persoonsgegevens doorgeven aan andere entiteiten van CheckMark Laboratorium Support BV, haar opdrachtgevers, onderaannemers (bijvoorbeeld gegevensbewerkers) die namens CheckMark Laboratorium Support BV diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, leveranciers, overheidsinstanties en andere zakelijke relaties. En in alle overige gevallen waarin wij hiertoe kunnen worden verplicht, bijvoorbeeld door een gerechtelijk bevel of een gerechtelijk vonnis.
De verstrekking van de persoonsgegevens geschiedt op basis van een gerechtvaardigd belang, wettelijke verplichting en/of ter uitvoering van de overeenkomst in overeenstemming met de doelen zoals genoemd bij “Waarom verzamelen wij uw persoonsgegevens?”.
Uw persoonsgegevens kunnen worden doorgegeven buiten Nederland. CheckMark Laboratorium Support BV heeft de nodige maatregelen genomen om te verzekeren dat de doorgegeven persoonsgegevens adequaat worden beschermd.
9. Uw rechten
Wij hechten er waarde aan dat u makkelijk gebruik kan maken van uw rechten met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens. Als u gebruik wenst te maken van een van de u toekomende en hieronder benoemde rechten kunt u zoals onderstaand wordt omschreven contact met ons opnemen.
Inzage en/of wijzigen gegevens
U kunt ons op elk gewenst moment via privacy@checkmark.nl dan wel per brief (postadres: Tielweg 10, 2803 PK GOUDA) verzoeken aan te geven welke (categorieën van) gegevens wij van u verwerken, voor welke doeleinden dat gebeurt, van welke bron de gegevens komen en welke bewaartermijnen door ons worden gehanteerd. Daarnaast kunt u op elk gewenst moment contact met ons opnemen om uw gegevens aan te vullen, te verbeteren of te verwijderen. Mocht onverhoopt blijken dat wij verkeerde persoonsgegevens van u hebben verstrekt zullen wij dit rectificeren. Wanneer wij uw persoonlijke gegevens hebben gewijzigd stellen wij u hiervan op de hoogte.
Verwerking van uw gegevens beperken
Wanneer u het niet eens bent met de inhoud van de gegevens die wij van u bewaren, kunt u een verzoek in dienen tijdelijk de verwerking van uw gegevens te beperken. Wij wachten dan met het verspreiden van uw gegevens tot deze naar uw mening weer op orde zijn. U kunt een verzoek tot een verwerkingsbeperking op elk gewenst moment via [privacy@checkmark.nl dan wel per brief (postadres: Tielweg 10, 2803 PK GOUDA) indienen. Wanneer wij verwerking van uw persoonlijke gegevens beperken stellen wij u hiervan op de hoogte.
Recht om gegevens over te dragen
U kunt de persoonsgegevens die wij over u bewaren, in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm op vragen via privacy@checkmark.nl. U bent volledig vrij deze informatie over te dragen aan derden.
Recht om vergeten te worden
Wanneer u geen gebruik meer wenst te maken van onze diensten kunt u een verzoek indienen van verwijdering van al uw persoonlijke gegevens. U kunt ons op elk gewenst moment via privacy@checkmark.nl dan wel per brief (postadres: Tielweg 10, 2803 PK GOUDA) verzoeken al uw gegevens te verwijderen. U kunt daarnaast uw eventueel verleende toestemming om uw gegevens te verwerken op elk moment intrekken. Wij zullen de verwerking van uw persoonsgegevens waarvoor u toestemming had verleend staken. Het intrekken van uw toestemming heeft echter geen invloed op de verwerkingen die al hebben plaatsgevonden.
Procedure, responstermijn en kosten
Wij proberen uw verzoeken als genoemd in dit hoofdstuk zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen één maand, te behandelen. Wij zijn verplicht uw identiteit te controleren voordat aan uw verzoeken kan worden voldaan. Uw verzoeken worden in beginsel elektronisch behandeld, tenzij dat niet mogelijk is of u anders verzoekt. Voor de behandeling van uw voornoemde verzoeken brengen wij u in beginsel geen kosten in rekening, tenzij uw verzoeken buitensporig zijn, kennelijk ongegrond of indien u bij het recht op inzage om bijkomende kopieën verzoekt.
10. Beveiliging
CheckMark Laboratorium Support BV doet er alles aan om uw persoonsgegevens optimaal te beveiligen tegen onrechtmatig gebruik. Wij doen dit aan de hand van fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen. Bijvoorbeeld: alleen geautoriseerden hebben toegang tot de gegevens. Indien en voor zover gegevens worden verstrekt aan gegevenbewerkers die namens haar diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, is CheckMark Laboratorium Support BV met hen overeengekomen dat zij de persoonsgegevens eveneens optimaal beveiligen.
11. Bewaartermijn
CheckMark Laboratorium Support BV bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel van de verwerking en conform de wettelijke bewaartermijnen.
Uw persoonsgegevens (bijvoorbeeld NAW, CV, werkervaring, opleiding, testresultaten e.d.) zijn beschikbaar tot twee jaar na het laatste contact indien je niet voor CheckMark Laboratorium Support BV hebt gewerkt. U krijgt zowel na een jaar als bij twee jaar nadat u geen contact met ons hebt gehad een bericht van ons dat u bij ons staat ingeschreven. Indien u geen gebruik meer wilt maken van onze dienstverlening, kunt u zich uitschrijven. Dit kunt u aangeven bij uw contactpersoon, via info@checkmark.nl of via de ‘mijn CheckMark’ portal. U wordt niet meer benaderd en/of bemiddeld door CheckMark Laboratorium Support BV. Indien u via CheckMark Laboratorium Support BV heeft gewerkt zijn uw persoonsgegevens beschikbaar tot twee jaar na einde dienstverband met uitzondering van de wettelijke bewaartermijnen op loonbelasting en eigen risicodrager welke vijf jaar na einde dienstverband is.
12. Vragen, opmerkingen, klachten of (vermoeden) datalek
Hebt u vragen, opmerkingen of klachten over de bescherming van uw persoonsgegevens door CheckMark Laboratorium Support BV, dan kunt u schriftelijk of per e-mail contact met ons opnemen via privacy@checkmark.nl of per brief (postadres: Tielweg 10, 2803 PK GOUDA).
Is er sprake van een (vermoeden van) een datalek, dan verzoeken wij u dit direct te melden via privacy@checkmark.nl.
Indien u het niet eens bent met het gebruik door CheckMark Laboratorium Support BV van uw persoonsgegevens, kunt u eveneens een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
13. Wijzigingen
CheckMark Laboratorium Support BV behoudt zich het recht voor om dit privacy statement aan te passen of te wijzigen. Geen van de bepalingen uit het privacy statement heeft tot doel om enige verplichting of overeenkomst tot stand te doen komen tussen CheckMark Laboratorium Support BV en een betrokkene. Deze versie van de privacyverklaring is van oktober 2024.
14. Overige bepalingen
Op de bepalingen uit dit privacy statement en alle hieruit voortvloeiende geschillen is Nederlands recht van toepassing.